معاون استاندار:اقوام و مذاهب زیبایی های آذربایجان غربی و فرصت های توسعه هستند
نوشته شده توسط : breketid

عیسی قنبری روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: آذربایجان غربی از دورترین دوره های تاریخ میزبان اقوام، مذاهب و گویش های متفاوتی است كه سالیان سال است با اتحاد و همدلی تنها برای اعتلای ایران بزرگ و مقتدر تلاش و جانفشانی كرده اند.

وی گفت: روند تاریخ این سرزمین نشان می دهد هر زمانی كه دشمن موجودیت ایران را تهدید كرده همه اقوام و ادیان اعم از مسیحی و مسلمان، شیعه و سنی ، ترك و كرد و فارس در صفی واحد و زیر لوای پرچم اسلام به مقابله با دشمنان برخاسته و از آب و خاك و ناموس خود دفاع كرده اند.

قنبری اظهاركرد: در مبارزات انقلابی مردم استان و هشت سال دفاع مقدس به همان اندازه كه مسلمانان در دفاع از كیان جمهوری اسلامی وارد صحنه شده اند، مسیحیان نیز به همان اندازه نقش اثرگذار و سازنده ای داشته اند كه وجود ده ها و صدها شهید، آزاده و ایثارگر مسیحی حكایت از وطن دوستی و ایثارگری مسیحیان دارد.

معاون استاندار آذربایجان غربی با تجلیل از نقش اهل سنت به خصوص عشایر غیور و سلحشور كرد در دفاع از تمامیت ارضی كشور در طول شرارت گروهكها و هشت سال دفاع مقدس یاد آور شد: در سایه رشادت ها و ایثاگری های برادران كرد اهل سنت، عشایر و مرزنشینان، دشمن تا دندان مسلح نتوانست یك وجب از خاك مقدس جمهوری اسلامی را تجزیه كند.

قنبری با عنوان اینكه آذربایجان غربی هم اكنون یكی از امن ترین استان های جمهوری اسلامی است، تاكید كرد: این امنیت در سایه همكاری و تعامل مرزنشینان و نیروهای مسلح و مرزبانان جمهوری اسلامی به دست آمده كه بیانگر عشق و علاقه آحاد مردم آذربایجان غربی به وطن و خاك مقدس ایران اسلامی است.

وی اظهاركرد: دشمن به تصور ایجاد اختلاف در صفوف به هم فشرده مردم استان هر از گاهی دست به توطئه هایی از قبیل طرح مسایل قومی به شیوه های افراطی می زند، غافل از اینكه ترك و یا كرد فارغ از وابستگی قومی و مذهبی خود را مسلمان و ایرانی می داند و به هیچ بهایی حاضر نیست موجودیت اسلام و ایران مخدوش شود و یا آسیب ببیند.

قنبری گفت: این نوع تلاش های دشمنان تاكنون هیچ تاثیری در اتحاد و همبستگی مردم آذربایجان غربی نداشته و از این به بعد نیز كه جمهوری اسلامی در اوج اقتدار و توانایی قرار دارد هیچ سودی به حال دشمنان نخواهد داشت.

معاون امنیتی انتظامی استانداری آذربایجان غربی با تجلیل از روحانیت شیعه و سنی ادامه داد: نخبگان دینی شیعه و سنی با تبین اهداف پلید مخالفان جمهوری اسلامی و ارشاد احاد مختلف مردم همواره راه نفوذ دشمنان را بسته اند.

وی افزود: فرقه های انحرافی نظیر وهابیت با هدف جدایی بین شیعه و سنی از سوی استكبار جهانی به ایران روانه می شوند تا با فریب جوانان بتوانند به اهداف پلید خود دست یابند ولی روشنگری روحانیت و نخبگان دینی و آگاهی خود مردم چنین اجازه ای را به دشمنان نداده است.

قنبری با عنوان اینكه استراتژی جمهوری اسلامی حمایت و دفاع كامل از شهروندان اعم از مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی و ترك، كرد و فارس می باشد، یادآور شد: دشمنان ملت ایران باید بدانند افكار و اندیشه های تجزیه طلبی و تفرقه انگیزی هیچ جایگاهی در میان ملت ایران ندارد و تلاش آنان آب در هاون كوبیدن است.

وی تاكید كرد: حضور گسترده مردم استان در پای صندوق های رای به دشمنان و سلطه گران نشان داد مردم این استان اعم از ترك و كرد، مسلمان و مسیحی پیوندی ناگسستنی با ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب دارند و هرگز از نظام اسلامی روی گردان نخواهند شد.

قنبری افزود: جهان غرب باید بداند تربیت جاسوسان و فرستادن آنان به سرزمینی كه بهترین فرزندان خود را تقدیم انقلاب كرده است، نتیجه ای جز رسوایی و نابودی برای آنها نخواهد داشت.

8135/583/587





:: برچسب‌ها: شهرستان , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: